Wat is een landingspagina?

Een landingspagina of bestemmingspagina is een webpagina waarmee op een specifiek doel of actie wordt gericht. Bijvoorbeeld inschrijven voor een nieuwsbrief, een kortingsactie tonen of een nieuw product onder de aandacht brengen. De pagina zou dus een enkele actie moeten promoten.

Wat is een landingspagina?

Meest gebruikte acties in een overzicht:

  • Inschrijven nieuwsbrief
  • Formulier invullen
  • Registreren voor een event
  • Gratis proefperiode
  • Kortingscode
  • E-book downloaden

Relevantie en doelgroep

Het is van belang dat een landingspagina wel een specifieke doelgroep benaderd. Hiermee is vooral relevantie beter te sturen. Een pagina schrijven voor een jong persoon dient gewoon op een andere manier te gebeuren dat een tekst voor bedrijven. Hoe specifieker een doelgroep hoe beter je uiteindelijk een tekst kunt schrijven. Simpelweg omdat je weet met wie je praat. Het is dus beter verschillende pagina’s te schrijven voor verschillende doelgroepen.

Conversie gericht

De landingspagina heeft uiteindelijk 1 doel. Je moet het simpel houden. Je wilt dat de bezoeker een duidelijk actie te zien krijgt. Dus een inschrijvingsveld, kortingscode met koopknop, of een duidelijke link naar een product. De landingspagina is één pagina. Dus ook geen menu’s e.d. eromheen gaan bouwen. Wil je meer informatie kwijt doe je dat verder naar beneden. Maar zorg dat de actie een eigen, prominente plek krijgt.

Hoe maak ik een landingspagina?

Dat kan op heel veel manieren. Maar je hebt tegenwoordig heel veel (gratis) templates die een mooie en professionele pagina creëren. Je kunt ook ene CMS installeren maar dat is echt te zwaar om een enkele pagina te bedienen.

Waar plaats je de landingspagina?

Dat kan uiteraard binnen je eigen domein.

Subdomein:  Zoals https://nieuwsbrief-inschrijving.domein.nl

Domein map https://www.domein.nl/nieuwsbrief-inschrijving

Compleet domein: https://nieuwsbriefvandomein.nl

Je gaat doelgericht op deze pagina sturen. Uiteindelijk maakt het vrij weinig uit welke methode je gebruikt. Het is wel van belang dat je het resultaat kunt meten. Dus zorg dat je hier een mooie conversie meting plaatst. Google heeft een handige hulp: https://support.google.com/google-ads/answer/1722054

Hoe promoot je de pagina?

Er is één simpele manier om het te doen. Dat is adverteren. Dat kan op allerlei platformen maar via Google Ads heb je meteen de grootste groep gebruikers. Via zoektermen kom je meteen heel ver. Maar adverteren via Google is tegenwoordig een vak apart. Maar wat Google dan wel weer biedt is een complete cursussen. Dit zijn wel echte aanraders. Het kost je wel wat tijd, maar uiteindelijk als je de cursus helemaal doorloopt is de kennis meer dan voldoende om te beginnen. En het geld wat je daarmee bespaard kan aanzienlijk zijn. De cursussen zijn gratis. https://skillshop.exceedlms.com/student/catalog

User Comments (0)

Add Comment
We zullen uw e-mailadres nooit met iemand anders delen.